fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
31 1
Měsíční plán akcí: duben 2025
Klokan už do nás odskákal s výsledky
Historické události skutečné i domnělé očima AI aneb "čistá holá pravda" (1)
2
V dějepisných soutěžích se nám tradičně daří
3 4 5 6
7
Mistrovství republiky v Psaní hravě (SŠ)
8
Mistrovství republiky v Psaní hravě (SŠ)
Testování PISA 2025
9
Mistrovství republiky v Psaní hravě (SŠ)
Testování PISA 2025
10
Mistrovství republiky v Psaní hravě (SŠ)
Testování PISA 2025
Minifotbal (aktualizováno)
11
Mistrovství republiky v Psaní hravě (SŠ)
Přijímací zkoušky 2025
12
Přijímací zkoušky 2025
13
Přijímací zkoušky 2025
14
Hledáme školního maskota!
Přijímací zkoušky 2025
Mistrovství republiky v Psaní hravě - už známe výsledky!
15
Přijímací zkoušky 2025
16
Přijímací zkoušky 2025
17 18 19 20
21
Po roce je tu opět SKIRMISH
22
Po roce je tu opět SKIRMISH
23
Po roce je tu opět SKIRMISH
24
The Way We Were (2019-2025)
Po roce je tu opět SKIRMISH
Úspěch našich žáků na branných závodech POKOS!
Poslední zvonění třídy 4.A: (2019) 2021 - 2025
25
Po roce je tu opět SKIRMISH
Den s roboty
26
Po roce je tu opět SKIRMISH
27
Po roce je tu opět SKIRMISH
28 29 30 1
Měsíční plán akcí: květen 2025
2 3 4
Drobečková navigace

Úvod > O škole > Aktuality > Přihlášky k maturitě v sextě (2013-2019)

Přihlášky k maturitě v sextě (2013-2019)



Datum konání:
11.4.2019

Ve třídě sexta (2015-2019) podalo přihlášku k maturitě JARO 2019 celkem osmnáct žáků.

Graf 1 6S.pngVe společné části budou všichni maturanti absolvovat zkoušku z českého jazyka formou didaktického testu, písemné práce a ústní zkoušky. Ústní zkoušku vykonají ve stejném termínu jako profilovou část. Druhý předmět si mohou vybrat z cizího jazyka (didaktický test, písemná práce a ústní zkouška, která se bude konat společně s profilovou částí), nebo z matematiky (didaktický test). Čtyři studenti se rozhodli pro matematiku, dvanáct studentů pro anglický jazyk a 2 studenti pro ruský jazyk. - Viz graf č. 1: Volitelný předmět ve společné části.

V profilové části si každý student volí právě dva předměty.

Graf 2 6S.pngPokud se ve společné části rozhodl pro matematiku, musí si cizí jazyk zvolit v profilové části.  Z cizího jazyka tak musí maturovat každý student. Graf č. 2: Volitelné předměty profilové části ilustruje zájem žáků o volitelné předměty. Z uvedeného grafu je zřejmý zájem (vedle angličtiny)  především o biologii, občanský a společenskovědní základ, geografii a chemii. 

Graf 3 6SKombinace volitelných předmětů jsou různé, stejnou dvojici předmětů si zvolili maximálně čtyři žáci a to z biologie a chemie. Ostatní dvojice předmětů se objevují maximálně dvakrát: viz graf č. 3: Kombinace volitelných předmětů.

Graf č. 4: Zkoušky z cizího jazyka ukazuje, že víc jak tři čtvrtiny žáků maturují jen z jednoho cizího jazyka. 

Graf 4 6Polovina žáků maturuje z jazyka jen ve společné části. "Matematici" ze společné části maturují jen z jednoho (pro ně povinného) jazyka v profilové části. Pět žáků si přibírá k jazyku ve společné části i jeden jazyk v části profilové. Na rozdíl od sesterské třídy 4.A, kde je zájem o jazyky větší, není ve třídě žák, který by maturoval z matematiky a dvou cizích jazyků. 

Graf 5 6Graf č. 5: Maturita z cizího jazyka ukazuje, že jazykových zkoušek je celkem 23. V tom 17 z angličtiny, jedna z němčiny a pět z ruštiny. Zvláštností této třídy je, že při  při celkově nižším zájmu o cizí jazyky, se víc jak pětina žáků rozhodla pro ruský jazyk.

Poslední dva grafy srovnávají volbu profilových předmětů studentů, kteří se zvolili ve společné části anglický jazyk, s volbou studentů, kteří se rozhodli pro matematiku.

Graf 6 6SJak už bylo uvedeno dříve, maturanti, kteří se rozhodli pro matematiku ve společné části, si ve dvou případech přibrali geografii, jeden maturant fyziku a další maturant si vybral OSZ (viz graf č. 6: Maturita z matematiky a profilových předmětů). Zajímavé je, že tři uvedení maturanti si již nepřibrali k matematice další přírodovědný předmět.

 Grag 7 6S.png"Jazykáři" (viz graf č. 7: Maturita ze státní angličtiny a profilových předmětů) svou volbou po dvou volitelných předmětech preferovali biologii, občanský a společenskovědní základ i geografii Ostatní předměty jsou z celého spektra jazyků, humanitních, přírodovědných i výchovných předmětů (výtvarný obor).